Особливості реєстрації торгової марки в Японії

1. Резиденти України мають право зареєструвати на території Японії торговельну марку як шляхом подання міжнародної 123456заявки за Мадридською системою із зазначенням Японії в заяві на міжнародну реєстрацію торговельної марки, так і за національною процедурою через Патентне Відомство Японії / Japan Patent Office (http://www.jpo.go.jp/).
2. Згідно ст. 2 Закону про товарні знаки Японії в якості торговельної марки може бути поданий на реєстрацію:

  • Знак, що складається з будь-яких символів, фігур, шрифтів, тривимірних зображень, або будь-якої їхньої комбінації, або будь-якої їхньої комбінації з кольорами;
  • Знак, що складається з будь-яких звуків у випадку, коли носій запису прикріплений до товарів або статей, які будуть використовуватися для надання послуг або розміщення рекламних матеріалів, пов’язаних із заявленими товарами або послугами;
  • Знак, що складається виключно з кольорів.

3. Причини для відмови схожі з причинами для відмови в українському законодавстві, але є й відмінності. Наприклад, в якості торговельної марки не може отримати охорону знак, який:

  • складається виключно з зазначення прізвища або імені юридичної особи;
  • ідентичний або схожий на національний прапор Японії, Імператорську печатку Японії, національний прапор зарубіжної держави;
  • ідентичний або схожий на позначення, що відноситься до Організації Об’єднаних Націй або на позначення, що відноситься до будь-якої іншої міжнародної організації;
  • ідентичний або схожий на відомий знак із зазначенням держави, місцевого самоврядування, некомерційної організації;
  • може, швидше за все, привести до порушення державної політики;
  • ідентичний або схожий на торговельну марку, добре відому серед споживачів в Японії і за кордоном, яка вказує на товари або послуги, що відносяться до діяльності іншої особи, якщо така торговельна марка використовується в недобросовісних цілях.

4. Термін дії торговельної марки в Японії становить 10 років, рахуючи від дати першої реєстрації з можливістю продовження на 10 років необмежену кількість разів.
5. Якщо торговельна марка не використовується в Японії власником прав для будь-якого із зазначених товарів або послуг протягом трьох років або довше, будь-яка особа може подати заяву до суду про скасування такої реєстрації товарного знака відносно відповідних товарів або послуг.

Автор: Ольга Крещенко

Передрук, повне або часткове копіювання тексту статті, переклад, розміщення статті або її перекладів на інших сайтах та інших Інтернет-ресурсах, будь-яке інше її використання без письмового дозволу автора суворо заборонені. Порушення заборони тягне за собою відповідальність згідно із законом України «Про авторське право і суміжні права»