1. Оскільки Канада поки що не приєдналася до Мадридської системи, пройти процедуру реєстрації ТМ в Канаді можна тільки через національне патентне відомство Інтелектуальної власності Канади / The Canadian Intellectual Property Office (CIPO) (http://cipo.gc.ca).

2. Термін дії торговельної марки в Канаді становить 15 років, починаючи від дати її реєстрації. Після закінчення цього терміну дія свідоцтва на торговельну марку можна багаторазово продовжувати на наступні 15 років.

3. Види торговельних марок в Канаді:

• Звичайна ТМ (складається з слів, звуків, зображень, або їх комбінацій);

• Знак сертифікації;

• Розрізняльний вигляд (включає в себе форму товарів чи їх упаковки, або спосіб для обгортки та упаковки товарів).

4. Заявником за конкретною заявкою може бути тільки одна особа. Якщо осіб декілька, то заявка буде прийнята до розгляду, тільки якщо заявники беруть участь у спільному підприємстві, яке отримало законний юридичний статус.

5. Для опису товарів і послуг, для яких вимагається охорона, не застосовується Міжнародна класифікації товарів і послуг, а прописуються конкретні терміни, що використовуються в діловому обороті для товарів чи послуг, у зв’язку з якими знак був використаний або запропонований для використання.

6. Реєстрація торговельної марки при використанні її на території Канади не обов’язкова. В рамках загального права використання знака протягом певного періоду часу може встановити за особою, яка використовує таку ТМ, право власності. Але з цього правила є винятки – заява про реєстрацію торговельної марки, заявленої під товари з дорогоцінних металів, обов’язково має бути подана до Відомства, а на митниці Вас обов’язково попросять пред’явити документи, що підтверджують подачу.

7. Якщо не використовувати знак протягом тривалого періоду, така реєстрація може бути анульована, і знак буде видалений з реєстру. Така процедура може бути застосована після закінчення трьох років з дня реєстрації, якщо знак не використовувався власником.

8. Види знаків, на які не можна отримати охорону

• імена та прізвища – винятком з цього правила є ситуація, якщо заявник зможе довести, що його товари або послуги отримали розрізняльну здатність під ім’ям або прізвищем, так як слово / фраза придбали додатковий сенс в суспільній свідомості.

• явно описові знаки;

• “оманливі описові” знаки;

• слова, які позначають географічне зазначення, яке широко відоме як місце походження таких товарів або послуг;

• слова на інших мовах, які вказують на конкретний товар, наприклад: “gelato” (італ.) для «морозива»;

• слова або зображення, схожі з раніше зареєстрованим ТМ або зі знаками з більш раннім пріоритетом;

• слова або зображення, що нагадують заборонені знаки – для реєстрації подібних позначень потрібно відповідний дозвіл влади.

Заборонені ТМ

До заборонених ТМ можуть належати:

• Офіційні урядові символи, наприклад, канадський прапор;

• Герби королівської сім’ї;

• Знаки відмінності, наприклад, Збройних Сил і букви RCMP;

• емблеми і назви Червоного Хреста, Червоного Півмісяця та Організації Об’єднаних Націй;

• герби, прапори та символи інших країн;

• символи провінцій, муніципалітетів і державних установ.

9. Інша цікава заборона поширюється на використання портретів і написів живих людей або людей, які померли протягом 30 років до подачі заявки. Наприклад, якщо Ви хочете використовувати фото існуючої рок-групи для просування Вашого музичного магазину, то Вам відмовлять у реєстрації, якщо у Вас не було формальної згоди на це.

10. Одним із основних переваг реєстрації торговельної марки в Канаді є рівень захисту, що надається власникові. У спірних випадках тягар доказу лежить на відповідачеві, який зобов’язаний довести своє право на використання товарного знака, а не на власника товарного знака.

11. В даний момент Канада знаходиться на шляху до приєднання до міжнародної системи реєстрації торговельних марок. Для цього уряд Канади планує підписати Мадридський протокол, Сінгапурський договір і Ніццьку угоду. Перші кроки в цьому напрямку здійснені влітку 2014 року, коли законопроект з даного питання отримав королівське схвалення.

Автор: Ольга Крещенко

Передрук, повне або часткове копіювання тексту статті, переклад, розміщення статті або її перекладів на інших сайтах та інших Інтернет-ресурсах, будь-яке інше її використання без письмового дозволу автора суворо заборонені. Порушення заборони тягне за собою відповідальність згідно із законом України «Про авторське право і суміжні права»