Число країн і регіонів, які приєдналися до міжнародної системи реєстрації торгових марок на основі Мадридської конвенції та її Протоколу, продовжує зростати.
Індонезія стала 100-м членом Мадридської системи, четвертою країною Південно-Східної Азії, яка приєдналася до системи за останній час – після Лаосу (7 березня 2016 року), Брунею (6 січня 2017 року) і Таїланду (7 листопада 2017 року).

Приєднання Індонезії до Мадридської системи

Протокол набуде чинності для Індонезії 2 січня 2018 року. Після приєднання Індонезії Мадридська система охопить 116 територій. З початку наступного року іноземні компанії і власники торгових марок можуть використовувати Мадридську систему для захисту торгових марок в Індонезії, лідера на світовому ринку і однією з п’яти країн G20 з найбільш швидкозростаючою економікою.
Індонезія є восьмим членом Асоціації держав Південно-Східної Азії (АСЕАН), який приєднався в Мадридському союзі – крок, який ще більше підсилює мета АСЕАН – сприяти трансферу технологій по всьому регіону і стимулювати інновації за допомогою зміцнення співпраці в області прав ІВ.

Приєднання Індонезії до Мадридської системи включає наступні умови:

● Індонезія вибрала 18-місячний термін, протягом якого може бути винесено рішення про відмову в наданні охорони міжнародних реєстрацій. Однак в разі, коли відмова в реєстрації заснований на запереченні третьої сторони, ВОІВ може бути повідомлена про відмову після закінчення 18-місячного терміну. Для порівняння, при реєстрації за національною процедурою зазвичай раніше доводилося чекати близько 15-18 місяців до отримання заявником першого повідомлення від відомства. Однак, з огляду на прийняття поправок до Законодавства про торгові марки Індонезії в листопаді 2016 року, публікація заяв про нові подані заявки вже здійснюється всього через кілька тижнів після дати подання заявки, і очікується, що цей новий підхід призведе до скорочення часових рамок для отримання реєстрації;

● застосування індивідуальних зборів на етапі експертизи (станом на 2 січня 2018 року – 144 швейцарських франка для кожного класу товарів чи послуг при вказівці Індонезії в міжнародній заявці або в заяві про територіальне поширення міжнародної реєстрації; 180 швейцарських франків для кожного класу товарів чи послуг при продовженні терміну дії міжнародної реєстрації, в якій була вказана Індонезія (або 360 швейцарських франків для кожного класу товарів чи послуг, якщо основний термін для продовження був пропущений);

● неефективність в Індонезії реєстрацій ліцензій, зазначених у Міжнародному реєстрі – для того, щоб юридичні наслідки для третіх осіб, ліцензійні угоди і договори про відчуження прав щодо торговельних марок підлягають обов’язковій державній реєстрації.

Кілька особливостей національного законодавства Індонезії приведені нижче:

● Якщо зареєстрований знак стає родовим поняттям, будь-яка людина може подати заявку на реєстрацію, використовуючи родове поняття і додавши ще одне додаткове формулювання, з огляду на те, що у неї є розпізнавальна здатність.

● Достроково припинити дію реєстрації можна в разі, якщо вдасться довести, що символ не використовувався протягом 3 (трьох) років поспіль при торгівлі товарами і / або послугами з моменту реєстрації або останнього використання.

● Позов про визнання реєстрації недійсною може бути поданий тільки протягом 5 (п’яти) років з моменту реєстрації знака, однак ці обмеження не діють, якщо знак був зареєстрований недобросовісно або він суперечить державній ідеології, законам і правилам, моралі, релігії, громадському порядку.

Автор: Ольга Крещенко

Передрук, повне або часткове копіювання тексту статті, переклад, розміщення статті або її перекладів на інших сайтах та інших Інтернет-ресурсах, будь-яке інше її використання без письмового дозволу автора суворо заборонені. Порушення заборони тягне за собою відповідальність згідно із законом України «Про авторське право і суміжні права»