26 червня 6 спікерів семінару «Все про податки при операціях з роялті і ПЗ для підприємств» презентували найсвіжіші та найцікавіші кейси новим слухачам. Палка дискусія в теплий літній день проходила в гостинному готелі «Козацький». Про що саме говорили, ви можете дізнатися, ознайомившись з програмою семінару – https://synergy.ua/ru/seminar-vse-o-nalogax-pri-operaciyax-s/

Більш докладно зупинимося на питаннях, які задавали учасники під час семінару. Як ми і обіцяли, публікуємо відповіді на них.

Першою доповіддю Юлія Мацюк, старший юрист агентства «Синергія», провела екскурс в світ охорони об’єктів інтелектуальної власності. Багато питань було задано щодо охорони торговельних марок.

«Чи можна розширити перелік класів після реєстрації торгової марки?»

Оскільки обсяг охорони знака для товарів і послуг визначається його зображенням та переліком товарів і послуг, то після реєстрації торгової марки зміна зображення або внесених до реєстру товарів і послуг тягне за собою реєстрацію нової торгової марки.

«Яким чином забезпечити охорону торгової марки у Великобританії, враховуючи її вихід з ЄС?»

Єдина торгова марка ЄС (EUTM) перестане діяти на території Великобританії відразу після «брексіта». Очікується, що з’явиться можливість перетворити EUTM в британські ТМ, проте це питання залишається відкритим. У разі вибору єдиної торгової марки ЄС, для забезпечення охорони ТМ в Великобританії, ми рекомендуємо додатково проводити аналогічну реєстрацію в Сполученому Королівстві, скориставшись Мадридською системою або національною процедурою реєстрації.

«Чи потрібна реєстрація ноу-хау, як об’єкта інтелектуальної власності?»

Ноу-хау є об’єктом інтелектуальної власності, для забезпечення охорони якого реєстрація не потрібна. Основою надання правової охорони ноу-хау є забезпечення режиму секретності. Тобто для охорони ноу-хау власник прав повинен забезпечити режим секретності ноу-хау і дотримання режиму секретності третіми особами (наприклад, особами, яким дана інформація стала відома завдяки службовому становищу або здійснення професійної діяльності, контрагентами за договором і т.д.) .

Блок семінару, який читає Анна Кравчук, партнер агентства, присвячений українським реаліям оподаткування роялті і питанню бенефіціарного одержувача платежів. Кілька цікавих питань до доповіді Анни:

«Які особливості виплати роялті на користь народних депутатів?»

Депутати – це фізичні особи, які володіють об’єктами інтелектуальної власності. На компанії, які виплачують їм роялті, покладено обов’язок утримувати податок з доходу фізичних осіб в розмірі 18% від суми виплат + 1,5% військового збору. Такі компанії є податковими агентами по відношенню до правовласника і зобов’язані подавати раз в квартал форму звітності 1ДФ. У той же час, депутат зобов’язаний відобразити дохід, отриманий від операцій з об’єктами інтелектуальної власності, у своїй декларації за рік, вказавши суму доходу і від кого вона отримана.

Для прикладу Анна навела цифри з декларацій деяких депутатів. Одним з найбільш творчих в Україні є Михайло Михайлович Поплавський, який за 2017 рік отримав 26 млн грн. за використання його об’єктів ІВ, які складають 127 творів, 7 патентів і 48 торгових марок. Ось такий він «юний орел».

«Як перевірити вигодоодержувача: чи дійсно він веде діяльність, як підтвердити ведення діяльності та сплату ним податків в країні резидентства?»

Необхідно запитувати документи, що підтверджують ведення діяльність. Це можуть бути документи про сплату податків, виписки з реєстрів, довідки держорганів, навіть документи про сплату послуг ЖКГ за адресою місцезнаходження офісу компанії, і т.п.

Анастасія Радомська, юрист агентства «Синергія», розповідала про експорт та імпорт роялті: податок на репатріацію, включення роялті в митну вартість, а також про податкові наслідки операцій з програмною продукцією.

«Чи потрібно включати до митної вартості товарів роялті за використання ТМ на імпортованому товарі?»

Закон не зобов’язує укладати ліцензійний договір і платити роялті за імпорт і поширення в Україні товару з ТМ (поки що в Україні діє міжнародний принцип вичерпання прав на об’єкти промислової власності). Але якщо такий ліцензійний договір з правовласником укладений, контролюючий орган буде наполягати на включенні таких роялті в митну вартість товару, що тягне за собою збільшення розміру ПДВ і митних платежів. Це потрібно враховувати в момент прийняття рішення про підписання ліцензійного договору.

Нагадаємо, що ви можете задавати свої питання щодо оподаткування операцій з ІВ в коментарях або особистих повідомленнях на сторінці семінару в Fb https://www.facebook.com/VseORoyalty/, і ми опублікуємо відповіді на них або розглянемо на наступному семінарі.

Пресс-служба Патентно-юридического агентства «Синергия»
 
Перепечатка данного материала разрешена исключительно со ссылкой на сайт www.synergy.ua